martes, 5 de junio de 2012

Cursa 10km Vilanova G.

Ja estava preparat per una altra cita, els 10km de Vilanova i la Geltrú. Per ser la primera edició deunidó la gent i el nivell que hi havia. Per mi, era una nova oprtunitat per intentar baixar dels 41' 25seg aconseguits als 10 de la Llagosta.

La cursa va sortir puntual. Aquesta consistia aquest cop en recórrer part del passeig de Vilanova en dues voltes de 5km( port inclòs). El cel estava tapat, en l'escalfament previ havia estat plovent sense parar amb una certa intensitat. Tot i així en el transcurs de la cursa no va caure ni una gota. Ni la pluja ni els núvols ajudaven a fer desaparéixer aquella intenasa xafogor que et feia jugar males passades en moments baixos de la competició.

Primers metres de la cursa, surto més conservador i amb més mentalitat que a Calafell, tot i això els nervis i la motivació em fan sortir a 3'35m/km. Els 2 primers kilómetres els passo per sota de 4m/km. Em noto bé, les cames em responen amb plena normalitat, tot i així la xafogor comença a ser acusada. Veig els primers, ja tornen. Vaya makinas, Dani Serra, Albert Pascual, Alex C entre d'altres lideren el grup capdaventer.

Primera volta completada, 5km recorreguts. Els passo amb un crono de 20'37. Els km passen i les cames començen a fallar. Intento aguantar el ritme però ja no puc, el motor s'em acaba per moments. Sempre el mateix, perquè sempre començo tan ràpid? em pregunto continuament a la mateixa vegada que veig com diferents corredors em van passant .

Som ja el km 7'800m, ja veig el 8 i ja torno a ser jo. Les cames em tornen a funcionar i incremento el ritme progressivament. Ara sóc jo qui avança posicions. Ja queda poc, les forçes em fallen altra vegada, ja es qüestió d'aguantar fins el final. Sisplau que acabi ja!!. Sento crits, cada vegada més forts juntament amb la veu del speaker que cada cop és més forta, ja arribo a meta. Paro el crono i... 42min 32 seg. He aconseguit baixar un minut respecte Calafell però no ha estat suficient per baixar la marca. Al final 115è de la general d'un total de 700 participants i 3r a la meva categoria. Estic força satisfet, tot i que no haver aconseguit el temps que volia fer em desmoralitza un pèl. S'haurà de treballar més.

Viscuda ja una altra experiència en les curses d'asfalt, ja puc dir que les curses de muntanya s'em donen força millor, això no vol dir que les curses d'asfalt hagin deseparegut del meu calendari. La setmana que bé més i millor. Última oprtunitat per fer marca personal a uns 10mil. Això sí, s'haurà de matinar força. Salut i km a tothom!!;)

2 comentarios: